lördag 24 april 2010

Full fart i butiken!


Vi öppnade kl 9 i morse och sen var det fullt hus fram till ett, därefter lite lugnare innan stängning kl två. Jag (Barbro), Caroline och min dotter Emma jobbade ihop. Emma ska vara med och lära sig för att kunna sommarjobba hos oss. Hon skötte sig riktigt bra. I den åldern (15 år) är det inga problem att lära sig dataarbetet (brytmaskin mm).

Nu har våra kunder börjat vårarbetet. Vi sålde mycket uteolja, terasslasyr och fönsterfärg. Många tittar på kulörer inför ommålning av huset till sommaren. Vill än en gång påminna er om att vi har vår stora Demidekkdag lördagen den 8 maj då Dijana från Jotun finns hos oss hela dagen, flera av våra målare finns på plats, vi erbjuder bra priser på Jotuns utomhusfärg just den 8 maj och vi bjuder på kaffe och hembakade bullar (om jag lyckas med mitt utlovade bullbak).

Thomas befinner sig fortfarande i butiken för att såga upp väggen mellan vår nya badrumsavdelning och tapetavdelningen. Hoppas det blir bra! Invigning snart!!! Viktor, en av våra målare, är i Örebro över helgen och då passade vi på att be honom att köpa två kristallkronor där som vi hittat på Blocket. De ska bli pricken över i ! Jag längtar till allt är klart så vi kan göra det sista piffet och sen invigning med pompa och ståt.

Inga kommentarer: