tisdag 21 september 2010

Nyheter från Boråstapeter!

Boråstapeters nya säljare Peter har besökt oss idag. Han presenterade två nyheter på tapetfronten - Falsterbo och Rooms with a view!

Falsterbo! Till grund för kollektionen ligger handmålade originaltapeter från slutet av 1800-talet, hämtade ur Boråstapeters arkiv. Vissa mönster i originalutförande och andra moderniserade med nya detaljer.


Hanna Wndelbo-Hansson är designansvarig för kollektionen.


Falsterbo riktar sig till en målgrupp som gillar det tidlösa och klassisk design. Romantiskt och lantligt!


Mönstren i Falsterbo är gjorda för att mixa och kombinera. Känner man att det blir för mycket att fylla ett helt rum med t ex en fågelmönstrad tapet, finns det många komplementmönster eller enfärgade tapeter som är perfekta att kombinera med.



Mönstren är inspirerade av naturen - blommor, blad och fåglar. Tapeten ovan ser jag framför mig i ett kök eller i en hall med vitmålad bröstpanel.












Rooms with a view är en annan kollektion från Boråstapeter. Tyvärr har jag inte så många bilder på den kollektionen men det kommer så fort vi fått kollektionen. Den kommer troligen i slutet av den här veckan. View innehåller tapeter med struktur och känsla i tapetytan. Diskreta toner och tidlösa mönster. Disiga pasteller mixas med guldtryck eller växtmotiv.







1 kommentar:

Lotta ColoramaHjo sa...

Kul med alla tapetnyheter som strömmar in:)
Lyllos dig som har en målare till man. Min gubbe har ledsanat på alla tapeter och färger jag kommer hem med, så jag får fixa det själv numera;)
Men det går riktigt bra med "easy-up"