måndag 18 juli 2011

Nu ska vi lyckas med en tävling!

Vi har haft svårt att få tillräckligt med deltagare när vi anordnat tävlingar. Den här gången hoppas jag att vi lyckas. Vi vill att ni motiverar här på bloggen varför just ni ska vinna kakel från CC Höganäs till köket till ett värde av 2 000 kr. Den bästa motivationen vinner. Enhällig jury är personalen på Colorama Stockholmsvägen. Minsta antal deltagare, 10 st, för att tävlingen ska avgöras. Sista datum är den 31 juli så det är bara att kasta sig över tangentbordet och motivera.

14 kommentarer:

Sofia sa...

Mitt kök är vitt. Jättefint! Men vitt. Det knåpades ihop ungefär samtidigt som de här husen byggdes och har stått sig förvånansvärt bra mot tidens tand. Vad som inte hade lika hög kvalitet var plastskivorna på väggen ovanför diskbänken. De är fläckiga, fula och både här och där lagade med missfärgat spackel. Inte vidare vackert.

Mina fantastiska köksskåp i massivt trä kan definitivt behöva sällskap av lite snyggt kakel ;)
/Sofia

Barbro Colorama sa...

Tack Sofia för det första bidraget! Nio till och sen avgör vi tävlingen!

Nina sa...

Önskar, önskar att jag kunde vinna
Tänk, tänk om denna kvinna
fick lite Coloramaglädje i köket
d skulle bli sååå mycket roligare
att få ordning på stöket :)

Ulrika Johansson sa...

Vi bor i ett torp från ca 1850 (ingen vet säkert). Torpet är mycket litet så vi bygger till i gammal stil med gamla metoder (så som lindrev och klippspik) och självklart behåller vi vedspisen som får flytta in i det nya köket. Vi tycker det är jättekul och gör allt (utom stommen) själva, i sakta mak... Med en underbar dotter som kommit undertiden har vi dock svårt att få ihop pengar till det sista. Tänk vad härligt det vore att få klart vårt kök...!
/ Ulrika

Sofia sa...

Köket är vitt och fint, men nu är det dags att ta tag it.
Lite ny färg och form kan bara ge
positiv respons!!!

Lokita sa...

Huset är snart på topp så som vi vill bo, fattas nu bara hallen och kanske me denna vinst skulle färdigställa vårat hus så som vi vill ha de. Lite ny klinkers i entrén skulle sitta fint för de är så vi vill ha de. Mvh lolita

Anonym sa...

Ett fult och slitet kök vi har
det ska ej länge till vara kvar
Stilen är tråkigt 70-tal
det vill vi då rakt inte ha kvar
Vinna kakel gör att vi börjar bums
så att vi kan laga mycket mat, mums!

/Berit

Ulrika Nilsson sa...

Det var en gång för länge sedan, ett kök så fint, som inhandlades med mycket glädle och förväntan! Saker och ting hände... så det fina köket hamnade i garaget! Tiden gick och efter två år stod det där ännu! Men så en vacker sommardag kom det en mycket bra möjlighet från Colorama och att då kanske få turen att vända! Att med kakel och mirakel från Er, nu kunna komma igång! Så vem vet... att det inom en snar framtid, kanske det sitter ett nytt, vackert kakel... i ett något äldre kök! Dock ett litet problem kunde uppstå... att finna någon som kunde tänka sig... montera detta kök! Men det, är en helt annan historia! /Ulrika Nilsson

Anonym sa...

Vägg riven för att få in mer ljus och resterade väggar är målade med snygg kulör. Nya vita köksluckor. Ek-golvet är på plats. Bänkskivor i svart granit.
Men det är något som fattas, NYTT SNYGGT KAKEL.
Pengar och inspiration tryter skulle behöva HJÄLP.

/Ulla

Anonym sa...

Skulle vara perfekt med nytt kakel har nog mariestads fulaste. Gulbeige med oranga blommor på vissa. så vårt kök skulle få ett jätte lyft med nytt kakel.

hälsningar Margaretha

Anonym sa...

Det finns mycket att göra i en villa..
men i mitt kök tror jag tiden blott stått stilla !

Det känns svårt att förklara...
men jag vill helst inte där vara !!

Kaklet som är "knottrigt"...svårt göra rent, DESSUTOM sååå otroligt fult...
"nåt" brännt i ryslig orangebrandgult !!!

Köket så slitet..att jag vill byta till nytt.
Vore helt underbart, att då även få kaklet bytt.

TÄNK..att äntligen vilja VARA i sitt kök..
med gäster, bullbak och annat stök.

Jaaa..jag har om detta fantiserat..satt som mål,
men insåg sorgset att portmonän hade små hål...

Så låt mig få skryta innan gästerna gått...
att golven på COLORAMA jag köpt.. MEN kaklet !! Det har jag av dem FÅTT !!!

/Villaägaren med stora drömmar

Lotta S sa...

Vad roligt med tävling!

Jag vill vinna kakel till vårat kök!
Jag vill få köket att kännas som en trevlig och social plats där jag vill laga mat, baka och umgås.
Jag vill kunna sitta vid köksbordet och avnjuta en lång frukost i ett kök med harmoniska färger (kan dock inte det idag då vårat kakel är blåspräckligt).
Jag vill få köket att bli husets hjärta.

Anonym sa...

Spanar just på nytt kök, okey retro i all sin ära
men mitt slina gamla får mig att förfära.
Alltihopa blir rätt dyrt
nu jag också tänkt stegen mot er styrt.
Så nu man denna tävling hoppas vinna
för i detta hus bor en ensam kvinna.

/Brith Inger

Pia sa...

Vår tvättstuga är gammal och sliten,
Snart vi kastar ut den gamla skiten,
Nytt och frächt kakel vi behöver finna,
Hoppas vi från Colorama det kan vinna!