torsdag 19 juli 2012

En ledig eftermiddag!

Jag (Barbro) passade på att ta lite ledigt under eftermiddagen. Det var ganska lugnt i butiken. Våra kunder blir vankelmodiga av det märkliga vädret. Ska vi måla huset i år eller inte? Många tvekar och satsar istället på att renovera inomhus.

Jag har ägnat eftermiddagen åt min mor som skadat sig vid en cykelolycka men nu håller på att repa sig. Det är dock inte så lätt med gipsad hand och skadad höft att klara sig själv hela tiden. Vi hjälper så gärna henne efter allt hon gjort för oss. Jag fixade även pasta och köttfärssås till familjen, fixade lite med tvätten och dessutom fick jag för mig att jogga. Det var VERKLIGEN längesen. Förr sprang jag i tid och otid men det blev lite för mycket av det goda. Det blev en runda på 5 km i det vackra Snapenspåret. Det var bra för både huvudet och kroppen.

Nu tittar vi på Ernst. Varför grundar han inte innan han målar med färdigfärgen???

Inga kommentarer: