söndag 15 september 2013

Söndag morgon på Colorama

God morgon! Söndag morgon och jag befinner mig på Colorama Stockholmsvägen, kontoret. Det hör inte till vanligheterna att jag börjar min söndag här men i morgon bitti åker jag till Köpenhamn för en konferens med kollegor och är inte tillbaka förrän torsdag morgon. En del behöver fixas innan - leverantörer ska ha betalt, kunder ska faktureras och verifikationer ska bokföras. Kan låta trist men det är helt ok gammal "länsstyrelseråtta" som jag är. Det är skönt att fixa det som måste göras redan tidigt på dagen då man är klar i hjärnan och sen ligger resten av söndagen kvar utan massa måsten. 

På bilden ser ni ett av alla fina mönster ur Boråstapeters kollektion Wallpapers by Scandinavien designers. Missa inte den! En kollektion som jag tror kommer att leva länge. 

I morgon tror jag Lisa & Co blir klara med den stora skyltningen. Där kommer ni se en tapet från Midbec ur boken Tegel. Inredningen i miljön kommer från Mio men även från vår egen källare. Titta gärna förbi!

I oktober /nov kommer vi äntligen att ordna en "fix och trixkväll" som många har efterfrågat. En kväll då ni får lära er vilken pensel som är bäst till vad, hur man tapetserar, lägger golv mm. Datum kommer senare här på bloggen, på facebook och i tidningen.

Det kommer även att bli en till två visningar till av Coloramahuset. Vi har så smått börjat möblera huset och vill gärna visa er funktionen av rummen. Om en vecka kommer Coloramas egen inredningstidning Mitt hem där ni kan läsa ett stort reportage om huset. 

Nu är det dags att hugga i med fakturorna igen men en stärkande kopp kaffe blir det nog först.

Ha en riktigt mysig söndag så hörs vi lite senare!

/Barbro Colorama 

Inga kommentarer: