fredag 6 december 2013

Fredag och ledig dag

God förmiddag eller vad man säger vid den här tiden. Jag (Barbro) har en ledig dag och har ägnat förmiddagen åt städning. Det är viktigt att använda rätt rengöringsmedel till olika material. Ärligt talat har jag tidigare varit lite slarvig med det men nu i det fina Coloramahuset ska det bli ändring. Till trägolven som är behandlade med Osmo dekorvax och Osmo hårdvaxolja använder jag Osmo rengöringsmedel, till kakel och klinker stentvål från CC Höganäs och till cementplattorna i tvättstugan étt speciellt rengöringsmedel från Golvabia. Spegeldörrar, lister och foder torkar jag av med en fuktig trasa. Gillar verkligen spegeldörrarna i huset. Thomas har handmålat alla med Jotuns Supreme Finish, glans 40, S 0300-N.
Det blåser och snöar fortfarande här i Mariestad. Ett riktigt oväder har stormen Sven ställt till med. Trots vädret får jag ge mig ut lite snart för att köpa lite fina blommor inför helgen, god mat, kanske en julklapp eller två för att sen komma hem och bara slappa.
En skön eftermiddag i sängen och några inredningstidningar - inte helt fel eller hur?

Inga kommentarer: