söndag 14 juni 2009

En dag på landet!

I dag har vi varit hela dagen vid vårt sommartorp. Köpte en ny ljuslykta (Ica Kvantum Oxen) för att ha på bordet i hallen.

Vi packade upp de fina glasen som vi nyligen köpte på second hand här i Mariestad. Det är verkligen värt att titta in där då och då. Nio glas för 270 kr - ett fynd tycker vi.


Altanen är klar! Införskaffade en ny vattenkanna idag (Coop Bygg). Den måste ju matcha altanen - eller hur?


Här ser ni vår lilla altan när den är färdiglaserad.



Sommarmöbler, duk med rosa rosor och solglasögon. Nu är sommaren här!



Turordningen på bilderna blev lite fel idag men jag hoppas ni har överseende. Laseringen har påbörjats.



Thomas laserar för fullt. Vi använder Jotuns terasslasyr i kulören sotgrå. Jag tycker det ser jobbigt ut för rygg och ben. Det finns förlängningsskaft att köpa hos oss på Colorama Stockholmsvägen så förenklas arbetet en del.



Sommarblommor i en gammal torphink.


1 kommentar:

Lotta sa...

Vi har 2 altaner. På baksidan laserade jag med sorgrå förra året.
Men jag ville ha den lite mörkare.
Så i år blev det en "egenblandad"
Lite mer svarta pigment i den sotgrå kulören. På framisdan har vi sol hela dagarna, så där kan vi inte ha en så mörk färg.Så jag valde den honungsgula, men tog bort lite av de röda pigmenten i receptet och tillsatte istället en gnutta svart för att få den lite "smutsigare". Halva golvet är nu laserat. Ska visa resultatet på min blogg i veckan:) Há det gott!