fredag 19 november 2010

Björn Skifs



I morgon åker jag (Barbro) till Göteborg. Vi ska gå på Björn Skifs show på Skandinavium. Jag har hört att den ska vara riktigt bra. Har ni varit på konserten?

I dag har jag, Caroline och Frida arbetat tillsammans. Halva dagen ägnade vi åt att fixa till allt efter gårdagens föreläsning. Vi lämnade tillbaka projektorer, filmduk, högtalare, möblerade om, städade och fixade. Kunderna har strömmat till. Tapeter, golv och färg har hämtats av kunderna. Det tycks vara så att många fixar och gör fint hemma inför julen.

Nu är det mys framför tvn (Skavlan) och funderingar på vad jag ska packa med till Göteborg i morgon. Orkar inte nu. Det får bli morgondagens problem.

Fick nyligen ett sms från sonen som arbetar i Hammarfest, världens nordligaste stad. Jag skickade frågan om det var kallt där och fick svaret:
"Nja inte så kallt men det är mörkt i stort sett hela tiden". Stackarn!
Sänd soliga, ljusa tankar till sonen där i mörkret.

Inga kommentarer: