torsdag 28 april 2011

Dagen som gått!

Jag (Barbro) inledde dagen med ett besök hos Ica Oxen i Mariestad. Det var hög tid att panta alla flaskor och burkar som vi samlat på oss i köket på jobbet. Dessutom blev det en sväng till containrar där jag slängde gamla tidningar, glas mm. Vad snabbt det blir stora högar! När jag var på Oxen parkerade jag i deras garage. Finns det något tristare än parkeringsgarage? Tänker alltid på filmer där man jagar runt tjuvar i garagen.


När jag kom tillbaka till butiken kom vår trevlige chaufför Ejne som arbetar för Schenker. Han levererar varor till oss varje morgon. I dag var det bara några kartonger tapeter. När klockan närmade sig nio var hela personalen samlad, jag, Lisa, Caroline och Frida. Vi försöker börja varje dag med ett kort morgonmöte där vi går igenom vad som hände under gårdagen, vad som ska göras under dagen, nya produkter mm.



Därefter rullade allt igång. Kunderna strömmade till hela dagen, Per från Forbo kom på besök. Forbo levererar bl a vinylmattor, våtrumsmattor och golv till oss. Vi gick igenom kommande nyheter. Sen kom Dijana från Jotun för planering inför vår Demidekkdag den 7 maj, planering av årets försäljning, produktinfo mm.



En rolig dag med trevliga kunder, bra försäljning och en hel del bokföring för min del. I morgon är det premiär för Boråstapeters nya kollektion Oxford. Bilder kommer. Jag kommer att jobba del av fredagen. På morgonen är det möte med Svensk handels styrelse och sen butiken under förmiddagen. Eftermiddagen blir lite halvledig. Jag ska hälsa på hos Brödboden som har sitt stora event under fredag och lördag och vi är med på ett litet hörn där. Förhoppningsvis kommer jag även hinna med ett besök hos Carina, Gårdsbutiken Stallet, för att hitta något fint att ha på mig på en stor fest vi anordnar om några veckor. Om timmarna räcker till blir det även lasering av vår altan.

Inga kommentarer: