söndag 27 november 2011

Granit, anslagstavla och kopieringsapparat!

Colorama har fått ytterligare en leverantör av kakel och klinker, Arredo. Vi funderar på att ta hem granit från dem. Vad tycker ni? Är det något som kan vara intressant för er?

Jag (Barbro) har haft butiken öppen under eftermiddagen idag. Det var inte så många kunder idag men jag har hunnit med en hel del på kontoret. När jag satt där och jobbade insåg jag hur rörigt och trist vi har det på vårt kontor. Titta bara på anslagstavlan. Papper, på papper, på papper. Nu måste vi skärpa oss. Nästa projekt i butiken SKA vara kontoret. Det ska kännas fräscht, rent och inspirerande att jobba där. Det gör det inte nu.


Vår "moderna" kopieringsapparat har börjat tröttna. De flesta pappren vi kopierar blir svarta till hälften och det är inte så bra. Vi måste göra en investering inom kort.


Hemma hos Karlssons är det lite adventstämning. Elflugan har kommit fram och ljusen är tända lite här och var.


Vårt ansikte från Gambia ska flytta till butiken i morgon för att vara statist i en av våra skyltningar.


I morgon öppnar vi som vanligt kl 9. Jag, Lisa och Caroline arbetar. Frida är hemma och vilar upp sig efter sin Londonresa.

Inga kommentarer: