söndag 16 augusti 2009

Fortsättning Stockholmsrapport

Tonåringar som provar det senaste på leggingsfrongen. Vi som är 40+ förstår inte riktigt!?

Naturligtvis besökte vi Stureplan. Stockholm visade sin bästa sida med strålande solsken. Besök på sevärdheter och Rosendals trädgårdar lyste dock med sin frånvaro. Tonåringar och vuxna har inte alltid samma intresse, det är bara att tugga i sig. Nu skulle vi göra något som alla tyckte va kul och shoppa - det är inte helt fel!
,

På Hötorget var det loppis i dag. Annars är det blommor, grönsaker och frukt som gäller men i dag var det annorlunda. Bilderna blev inte lika färgsprakande därför.



Tror hon att jag ska stjäla ett smycke månntro?




Entrén på hotellet. Vi bodde på Hotell Hansson, Surbrunnsgatan i Vasastan. Jag hade aldrig hört talas om hotellet tidigare men det var modemässa. midnattsloppet mm så det var inte lätt att få rum. Ett rum fanns kvar hos Hanssons när vi bokade. Det var ett ganska charmigt hotell men VARMT och ganska mycket ljud från gatan.


Rummet vi bodde i jag, dottern och hennes kompis. Högt till tak, stukaturer och kristallkrona. Helt ok!





Tjejernas fynd efter lördagens shopping.


Götgatan på Söder fick fint besök av oss!



När vi hade ätit middag på lördagkvällen knallade vi iväg till Kungsträdgården för det var ett himla liv där men vi hade ingen aning om vad som pågick. Det fick vi dock koll på ganska snart. Ung08!!! Tusentals ungdomar och jag (Barbro) lyssnade på Adam Tensta (rappare). Till slut tvingade jag tjejerna att gå därifrån då trängseln var outhärdlig (för mig i alla fall).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni hade säkert jättemysigt. Du har varit en gång tidigare på Subrunnsgatan Barbro, i en närmast omöblerad lägenhet när Johan och jag precis flyttat till Stockholm 1998./Birgitta

Anonym sa...

Ja det var en helg det. Fint område Vasastan!