lördag 12 september 2009

Helg igen...

Vår butik har stängt för den här veckan. Hilda och Caroline har arbetat idag och det har varit full fart. Många passar på att måla ute nu när solen äntligen skiner på oss. Jag (Barbro) är ledig idag och har inhandlat vinterjacka. Känns egentligen lite fel men vintern kommer nog. Målarmästare Thomas är på sjön med "herrgänget". Kvällen blir lugn här med ett nytt nummer av Recidence och lite god choklad.
Blomma till bordet utomhus. Härliga färger tycker jag.

Så här kan en orkidé se ut som nästan aldrig får vatten. Det verkar vara tricket - vattna sällan!
Nästa vecka åker jag och Lisa till Malmö för att utbilda oss. I oktober kör vi i gång ett nytt datasystem och jag tror vi behöver en hel del kunskaper innan. Vi är borta ett par dagar men Caroline och Hilda finns för er i butiken. Coloramas eget magasin, Mitt hem, kommer den 15 september. Välkommen in i butiken och hämta ett exemplar. Coloramas egen tapetkollektion kommer också den 15 september. Den heter Modern Scandinavia second edition och innehåller en rad fina mönster och även många användbara enfärgade tapeter. Naturligtvis är det en easy-uptapet och priset - 299 kr/rulle.


Inga kommentarer: