fredag 27 november 2009

Café Mummas bok!

Dottern och jag (Barbro) har haft en ledig eftermiddag tillsammans. Efter bankbesök och lite sminkinköp på Lindex hamnade vi på Café Mumma där vi käkade lunch. Jag skrev i går om deras nya bok - Njutning à la Mumma. I dag köpte jag ett exemplar. Den innehåller både kak-dessert- och matrecept. Jag blev hungrig så fort jag öppnade boken. Madeleien Larsson, web director och copywriter, är kvinnan bakom idén med boken. Recepten är skapade av Tess och Ellie. För en hundralapp har du massor av smarriga recept.
I kväll ska vi laga ett av recepten i boken - Lottas fläskfilé. Ingredienserna är inhandlade - fläskfilé, dijonsenap, vitlök, creme fraiche, vitlök, gräslök, svarta oliver mm. Till detta serveras hasselbackspotatis. Helt ok - eller hur?

1 kommentar:

Sippan sa...

Oj vad gott det lät. Den boken står snart i min "kokbokhylla" i köket.