måndag 30 november 2009

Det är mörkt nu...

men det blir snart ljusare igen! Det har varit en trist dag i Mariestad idag. Regn och mörkt hela dagen. Då gäller det att peppa varandra. I butiken tänder vi ljus både ute och inne, brygger kaffe och myser till det så mycket vi kan. Inget deppande här inte även om det tar emot. Det är lite lugnare hos oss nu eftersom de flesta inte vill "stöka till det" före jul men en del håller på och renoverar för fullt.

I morgon kommer Timo från Midbec på besök och presenterar antagligen en ny kollektion - igen! Midbec har kommit med enormt mycket under åren 2008 och 2009. Vi lovar att visa vad han har med sig i morgon (om det är något snyggt).

Snart dags för årets första julbord. Vi har blivit bjudna av vår färgleverantör Jotun till Forshem. Förra året var vi där med företaget och kan varmt rekommendera dem. Vi är enbart tacksamma för en repris.

Den 17 december ska vårt företag gå till Mumma och käka trerätters. Förrätten har lite "jultouch" och även efterrätten men inget julbord i alla fall. Det får inte bli för mycket av det goda.

Ska ni också ut och fira med jobbet?

3 kommentarer:

Hildur - fixaodona sa...

Ahh, kommer Timo imorgon. Ska bli spännande att se här på bloggen vad han visar imorgon. :-)
En liten undran bara... vad mysigt att ni kan ha tända ljus hos er i butiken. Det hade vi också i början. Men sen hade vi brandskyddstillsyn och fick veta att vi absolut inte fick ha några tända ljus i butiken pga brandrisken. Vilket var jättetråkigt, för det gör verkligen stor skillnad för upplevelsen och gör november och december lite lättare att klara av. Fortsatt trevlig vecka!

Barbro Colorama sa...

Hej
Jag kanske inte ska skriva på bloggen att vi tänder ljus för vi har inte haft någon brandinspektion men vi har blockljus i stor glaskupa så jag hoppas det är ok. Däremot tände vi värmeljus i hängande ljushållare (från Mio) för några år sen och de hållarna var gjorda av plast och började droppa ned i dunkuddar och eldsvåda uppstod. Min bror och Lisas far är brandmästare och de var inte så glada. Som tur var gick det bra och de släckte elden innan något allvarligt hände. Ljushållarna drogs in från alla Miobutiker p g a att de inte var godkända. Hur går det med det nya jobbet? Saknar du färgbranschen?

Hildur - fixaodona sa...

Hej igen!
Aj då... såna incidenter kan man ju gärna vara utan. Håller med dig, det är otroligt mysigt med tända ljus i butiken och blockljus i glaskupa låter ju onekligen som en av de säkrare varianterna. Det är inte helt enkelt att ha koll på alla regler som finns. För inom färgbranschen finns det verkligen många!
Jo tack. Jag trivs bara bra på nya jobbet. :-) Oooootroligt mycket nytt att lära. Men förra veckan var jag på Svenska Mässan i Göteborg och fick hjälpa till med färgsättningen i några konferenslokaler. Och igår hade jag besök av polisen (ja... som kund alltså *ler*) och då fick jag återigen jobba med ncs-fjädern. Något som känns väldigt välbekant och tryggt bland allt nytt som jag ska lära mig. Så ännu har jag inte behövt sakna färgbranschen. Men vem vet... det kanske kommer. :-)