lördag 14 augusti 2010

Översvämning!

Vilken eftermiddag/kväll vi hade här i Skaraborg i går. Jag (Barbro) åkte mot Skövde vid halv fem för att hämta en kompis vid tåget. Efter några minuter öppnade sig himlen och jag såg inte någonting framför mig. Tvingades stanna för regnet ÖSTE verkligen ned under 20 minuter. Jag tror knappt att jag varit med om något liknande. Min kompis Ingela fick snällt vänta en stund vid tåget. Till slut var jag där i alla fall och vi styrde mot Mariestad. Då ringer Thomas (min man och "målarmästaren") och berättar att hela källaren på Colorama är vattenfylld. Thomas och min bror fick ta hand om det under flera timmar och när han kom hem upptäckte vi vatten i vår källare också. Fredagen den 13:e!!!
Det är tur att vi har besök av en gullig kompis som uppmuntrade med fina blommor. Hon fick även hjälpa till att laga middagen stackarn! Det var ju inte meningen men det jäkla regnet ställde till en hel del!

Inga kommentarer: