torsdag 12 augusti 2010

Rapport från Formexmässan!

Nu sitter vi på tåget på väg hem från Formexmässan. Den här gången fick det bli en endagstur på grund av andra bokningar vi har. Redan kl 9.30 var vi på plats och startade vår mässvandring. I början såg vi många som fotograferade så jag körde på för fullt innan jag insåg att det var pressen som fotade och vi såg en skylt att övrig fotografering var förbjuden - tyvärr. Lite hann jag dock med.
Redan i foajen möttes vi av flera häftiga utställningar. Där fanns bl a den här färgstarka fåtöljen!

Lisa betraktar designföremål under djup koncentration.


En lampa som man kan fylla med det man känner för just den dagen. En docka, kulor, blommor, ja vad man vill. Här var det en liten figur som hade placerats inne i kupan.

En hel del plastföremål stötte vi på i de olika montrarna. Svart, rött och vitt i snygg kombination.
Det kommer lite fler bilder från mässan men vi kan redan nu säga att vi är så där halvnöjda med vår dag. Extremt många utställare men väldigt mycket krimskrams och en del godbitar, i alla fall för oss. Det beror säkert på vilken verksamhet man bedriver och vad man har förväntat sig. Vi har aldrig besökt Formex förut så det kan vara lite orutin men vi hade nog gärna sett mer design och nytänk. Mässan riktar sig mot en ganska bred massa så därför blir det säkert mycket som inte passar alla. Om en stund kommer fler bilder men jag har lite svårt att ladda upp dem här på tåget. Vi får se hur det går!





1 kommentar:

Frida sa...

Synd att ni inte fick den inspiration som ni hoppats på. Kan tänka mig att det blev en lång dag med många nya intryck hela tiden..
Lite kul att du visar den där lampan som man kan fylla med vad man vill, jag satt nämligen och beskådade den förut idag när jag bläddrade i juni/juli numret av Elle interiör. :) Trevlig helg!