tisdag 18 juni 2013

Hemma igen!

Vilken tur jag har haft! En veckas semester och veckan inleds med två fantastiska sommardagar. I söndags kväll åkte jag till vårt sommartorp för att ta det lugnt men även fixa och dona inför vårt midsommarfirande där. Två sköna dagar med strålande solsken. Dagarna inledde jag med kaffe i den här "sommarkoppen".
Jag klippte gräset, rensade lite och krattade.
Ytterdörren på torpet är målad i Jotunkulören Staverngul. Humle växer på båda sidorna om dörren.
En vit pelargon på trappan välkomnar gästerna på midsommarafton.
Ormbunkar - en gammal klassiker vid gamla torp. Så här ser det ut utanför vårt köksfönster.
Vänern. Här tog jag premiärdoppet i går. Det var inte jättevarmt men ändå skönt. Åke som bor på ön hade mätt temperaturen till 18 grader tidigare under dagen.
Vår lilla altan har fått en liten ansiktslyftning. Jag laserade den med Demidekks terrasslasyr, kulören Sotgrå, för tre år sedan och nu var det dags att bättra på det. Först tvättade jag med terrassrens, lät det torka och sen laserade jag.
I dag har jag tagit en promenad på ön. Bl a hälsade jag på Stefan och Kerstin vid deras stuga. De bjöd på kaffe med dopp vid bryggan. Sommar!

Nu är jag hemma igen. I morgon blir det lite kontorsarbete på Colorama men sen fortsätter semestern. Om en stund kommer lite fler sommarbilder!

Inga kommentarer: