måndag 17 juni 2013

Vilken sommardag!

´Vilken otrolig första semesterdag! Strålande sol från en klarblå himmel. Jag vaknade här i stugan redan kl sju och var klarvaken efter en natt med god sömn. Det var lite mulet på morgonen men sen kom solen. Jag har klippt gräs, putsat fönster, tvättat altanen, ja fixat en del inför midsommar. Lunchen bestod av färskpotatis, gräslök, gräddfil och sill. Efter lunchen tog jag ett bad, det första doppet för i år. Lite kallt var det men ändå ljuvligt skönt. Somnade en stund vid Vänerns strand innan jag promenerade tillbaka till torpet, läste deckare, fick lite besök, putsade lite mer fönster, käkade middag, lite telefon och nu bara slappar vid tvn. En otrolig sommardag! Jag hoppas att de har haft det bra i butiken. Har inte ens pratat med personalen idag, totalt avslappnad med andra ord. De ringer om det är något. Några dagar till ska jag vara ledig (förutom lite kontorsarbete). Fortsätter det här vädret kommer det vara svårt att ta sig från ön.

I morgon ska jag lasera uteplatsen. Vi laserade den med Demidekk terrasslasyr för fyra år sen, kulören sotgrå, och nu är det hög tid att bättra på det.

Tyvärr är det svårt att ladda ned bilder. Jag får fixa det när jag är hemma igen.

1 kommentar:

Frida sa...

Så himla härligt att du har det fint ute på torpet, njut och må bra!
Vi hade en bra dag i butiken, sommarkänslor och leenden!