söndag 27 oktober 2013

Höst i butiken!

God kväll. Jag har precis kommit hem från Vadsbohallen där det pågår en innebandymatch. Vår son är med och spelar i IBK Lockerud men hans kära mor har för dåliga nerver för att se en hel match. Därför blev det en period för min del. När jag gick stod det 2 - 2. Jag håller tummarna här hemma! I förmiddags var jag en sväng i butiken för att betala fakturor, fakturera och bokföra lite. Dessutom ringde en kund som hade fått fel våtrumssilikon när han handlade i fredags. Han kom förbi och bytte till rätt produkter. Vi är tacksamma för att han hade överseende med vår miss.
 
Jag kikade runt lite i butiken innan jag fick hem idag. Bl a tog jag en bild på rödfärgen. Det är en produkt som ni fortfarande kan använda utomhus. Om ni har planer att måla om ert hus som tidigare är målat med slamfärg kan ni fortfarande göra det om inte temperaturen går under fem plusgrader.
Regn och rusk är det som möter oss nu när hösten kommer. Vi har laddat upp med avtorkningsmattor. Ni kan köpa dem i exakt den längd ni själva önskar.
Sprayfärg från Hagmans, märket Belton. Vi har sprayfärg i massor av kulörer. Varför inte piffa upp cykeln med en ny kulör eller kanske några hyllor eller krukor som ni har därhemma?

Oktober är snart slut. Kan ni fatta det? Tiden går så otroligt fort! Bäst att passa på att njuta av varje dag.

Inga kommentarer: