torsdag 2 juli 2009

Semester på landet!

Semester pågår därför lite dåligt med blogginlägg. Skärpning! Det är mycket stugvistelse för oss just nu (Barbro och Thomas) och därför blir inläggen därefter. När vi köpte vårt torp för några år sen så var det planterat ormbunkar under köksfönstret och på en del andra ställen. Ni som kan er historia och växter - var det vanligt att man gjorde så på 1800-talet vid sina torp? Jag tycker det känns lite malplacerat. Jag har säkert nämnt det tidigare men vill än en gång påpeka att det är jag som har målat huset med Falu Rödfärg (med lite hjälp av målarn). Jag trodde det skulle vara ganska enkelt men det var ett tungt jobb. Färgen ska verkligen jobbas in i träfasaden så efter ett tag fick jag byta från 120 mm till 75 mm på penseln. Det är ändå enkelt på ett sätt med att rödfärga. Vi bara tvättade, borstade och sen målade. Ingen skrapning här inte! En nackdel med slamfärgen är väl det att den kan färga av sig men hur ofta lutar man sig mot huset? På Colorama Stockholmsvägen kan ni köpa 10 kg Falu Rödfärg (den äkta) för 299 kr. 1 kg räcker till ca 4 kvm.
Vår lilla odling av gräslök och persilja. I vår familj satsar vi hårt på växtodling!?

Mårbackapelargoner - jag älskar dem. De bara växer och växer. Jag köpte våra på torget i Mariestad för 40 kr styck. Passar perfekt i ett torp tycker jag!
Nu är det dags för dusch och sedan festival i Töreboda. Ulf Lundell kommer ju!
Besök gärna vår butik på Stockholmsvägen. Lisa, Hilda, Caroline och Malin jobbar på i värmen. En stor eloge till dem. De tycker nog att vi ska skaffa bättre luftkonditionering och jag håller med. Ska undersöka marknaden så fort jag är tillbaka. Just nu hittar du fina tapeter för 99 kr/rulle hos oss. Det finns även kakel och klinker till bra priser och naturligtvis är lagret fyllt med Demidekk Optimal - vårt flaggskepp när det gäller utomhusfärg.
Båtfärg och poolprodukter finns också i vår butik. Välkomna in!

Inga kommentarer: