söndag 27 september 2009

Inspirationsbesök hos Gårdsbutiken Stallet!

Tog en tur till Gårdsbutiken Stallet i Jula som drivs av Carina Gustavsson. Carina säljer både kläder och inredning. Jag gick till inredningsdelen direkt för att få lite inspiration. Vi tycker det är jätteviktigt att vi butiker och företag i kommunen samarbetar vilket vi gör med bl a Mio, Blomsterhörnan, Cattleya och även med Carina. Här ser ni en tapet ur Coloramas egen kollektion Modern Scandinavia second edition, 299 kr/rulle. Vi har samma mönster i vår stora skylt just nu men plommonfärgad.
Mitt mål i dag var ljuslykta till vår trappa. Det är viktigt att den är stor och det var den här men jag vet inte riktigt om den passar till vårt hus från 1940. Får fundera lite. Den här varianten fanns också! Det finns även möjlighet att beställa hem andra lyktor. Carina har en stor katalog att välja ur. Tål att tänkas på!


Carinas dotter har målat om hästtransporten. Hon har köpt Demidekk Optimal svart av oss. Den blev som ny. Även invändigt har transporten fräschats upp men där är det vitmålat.



Nyinkommen väska! Jag blev helt frälst i den här väskan men priset var lite tufft - ca 3 000 kr. En kund till Carina köpte en väska av samma märke hos henne förra veckan och när hon besökte Stockholm fick hon se en likadan men den var 2 000 kr dyrare i huvudstaden! Ännu en anledning för oss att handla på hemmaplan.



Kan inte låta bli att visa de här härliga svensktillverkade träskorna. Visst blir man glad.


Brunt är stort både i inredning, tapeter och färg.

Höstkänsla!

Romantik! Besök gärna Carinas butik. Jag lovar att ni blir inspirerade av den härliga miljön och skyltningen.

2 kommentarer:

Jenny i Töreboda sa...

Mmm de röda träskorna köpte jag i "vad-du-är-duktig-som-jobbar-hela-sommaren" present! :D Love them!

Barbro Colorama sa...

Vad kul! Är de sköna?