torsdag 1 juli 2010

Lite blandat!

I dag är det lite lugnare i vår butik. Jag och Lisa har passat på att göra några kundbesök och när vi åkte förbi Fisketorget fick vi syn på den här statyn. Den har inte stått där förut. Mystiskt tyckte vi men när vi kom tillbaka till jobbet berättade Thomas att det varit en stor artikel i vår tidning om flera nya statyer i vår stad. Nu jobbar vi nog lite för mycket så vi inte ens ser vad som händer runt omkring oss. Jag ska ta reda på lite mer om vilken konstnären är. Återkommer i ärendet!
Lisa och Hilda hjälper till att lasta in en toalettstol i kundens bil. Det är kul att vi har börjat sälja toalettstolar, blandare mm. Nu kan kunden få hjälp med nästan hela biten hos oss när det gäller renovering av hus och lägenheter.

Mitt på lagret hittar man min byrå som egentligen ska vara på torpet. Vi har använt den i vår förra skyltning men nu är den på väg till landet igen.


Jag (Barbro) och Lisa försöker få lite ordning på lagret. Det blir lätt rörigt där så det gäller att göra ett ryck då och då.
Nu åker vi snart iväg till Carolas (hon jobbar här varje onsdag) nyinköpta torp. Det ska bli spännande. Bilder kommer!



2 kommentarer:

Morgan sa...

Hej Barbro

Om du ännu inte löst gåtan om vilken konstnären är så kan jag berätta att han heter Ian Newbury.

Barbro sa...

Tack!