söndag 9 september 2012

Planering inför veckan som kommer

Vi får börja med att be om ursäkt för dåligt med blogginlägg. Tiden bara rusar iväg. Vi inleder inlägget med att lyfta fram en av våra produkter som vi tycker är superbra - Finishing oil från Liberon. En olja som är perfekt att använda t ex på träbänkskivor i köket eller badrummet. Slutresultatet blir bra och oljan  är helt ok att använda på ytor där man sen arbetar med livsmedel.

Vad har ni haft för er en söndag som denna? Jag (Barbro) vaknade upp tidigt till en solig men kall morgon. Resten av familjen sov eftersom de kom hem halv tre i natt från Målilla där de tittade på speedway. Inte riktigt min grej. Det saknades frukost i huset så jag cyklade till ICA Oxen och handlade gott bröd och sen hem till mor och åt en god frukost. Därefter var det dags att ta tag i Coloramahusets trädgård. Jag plockade massor av fallfrukt som sen ska köras till tippen. Därefter var tanken att jag skulle klippa gräsmattan men det blev bara framsidan för helt plötsligt slog en rutten gren till mot mitt öga. Man blir lite rädd när det gäller ögonen så jag ringde min "livlina" Thomas som kom till butiken och hjälpte mig att skölja ögat med ögonskölj som målarna har i sina första hjälpen-väskor. Därefter la jag ned gräsklippningen - i alla fall för idag. Det ska bli fint väder i morgon. Finns ork och vilja så blir det i morgon i stället. Vi har haft besök av en trädgårdsarkitekt i Coloramahuset. Hon tittade på alla träd och växter och flera av träden är bara att ta ned för de mår inte så bra, bl a det trädet jag fick en "snyting" av. Träd får sjukdomar och blir inte alltid så gamla så även om det känns sorgligt måste flera av träden tas ned.

Efter "ögonskada" och vård av denna var det dags för besök nr 2 på ICA. Vår familj försöker att få lte struktur på vardagen så kommande vecka är tredje veckan vi gör veckomatsedel. Jag har inhandlat allt vi behöver till nästa veckas middagar. Vi känner oss verkligen "rediga". Ikväll blir det benfri fläskkotlett med brytböns- och kikärtssallad med körsbärstomater och rödlök och i morgon slår vi till med grannens viltlax. Lite imponerade blir ni väl?

Veckan som kommer hos oss på Colorama Stockholmsvägen är fullbokad. Vi kommer att få en hel del besök av säljare. De har kommit igång nu efter sina semestrar.  I morgon kommer arkitekt Mattias Westelius. Vi har en del tankar och idéer om Coloramahuset som vi vill diskutera med honom. Han har lovat att hjälpa oss att hålla den röda tråden i huset. Mattias har hjälpt oss med planlösningen i huset.

Vi kommer även att planera inför vår tjejkväll den 20 september (glöm inte att köpa biljetter) och vår stora badrumsdag den 10 oktober.

Det viktigaste är dock att ta hand om er kunder som besöker vår butik. Ni är varmt välkomna till oss!

Inga kommentarer: