söndag 14 december 2008

Rapport från en vanlig söndag...








Jag (Barbro) är en sväng på jobbet. Det börjar bli en vana att röja undan lite inför måndagen. I dag har jag varit på en shoppingtur igen. Bild två och tre visar vilka fina kökshanddukar jag köpte på Ullervad Spinneri. Handduk nr två kallas "Perssons kryddskåp" och är tillägnad den kända keramikformgivaren professor Signe Persson-Melin som i början av 1950-talet hade gjort kryddburkar, vars former inspirerade textilprofessor Astrid Sampe till den tryckta handduken. Den har funnits i nästan 50 år men är fortfarande lika populär. Färg, tapeter och golv i all ära men det är grejorna som man sen tillför som blir pricken över i:et.


Jag har även hunnit med att hälsa på min vänninas dotter som nyligen blivit sambo. De har tapetserat en fondvägg i vardagsrummet från katalogen Anna, Boråstapeter. Bilden blev inte av bästa kvalité men jag hoppas ändå att ni kan se vad fint det blev.
Slutligen den första bilden - var tror ni vi har tapetserat den? Fortsättningen följer i morgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen en snygg tapet. Och vi vet var den sitter också. :-)

Anonym sa...

Fina tapeter de där Anna!