fredag 1 maj 2009

Morgonpromenad i Mariestad den 1 maj!

Jag (Barbro) tog en morgonpromenad idag. Delvis för att försöka komma i kapp mina kollegor i stegtävlingen. Jag ligger hopplöst efter känns det som. En annan anledning att promenera var det vackra vädret. Vilken dag. Knallade runt hamnen, Madlyckan, Johannesberg, Vänershof och hemåt igen. Ni som inte bor i Mariestad har ingen aning om vad jag menar men jag fotade lite på min vandring. Här ser ni ett vackert hus. Gult, vitt och vinröda detaljer. Snyggt. Inne på Johannesbergsområdet ( där man förut vårdade utvecklingsstörda) fick jag syn på det här fina torpet.

På Johannesberg finns delar av Da Capos hantverkskola kvar. Större delen av verksamheten har flyttats till centrum. Här ser ni ett arbete som eleverna gjort.


Ett vackert, gammalt hus på Johannesberg. Sockelfärgen är mörkare än huset i övrigt vilket gör att huset känns rotat i marken. Vilken spröjs!


En vitmålad bänk placerad under ett träd. Visst är det fint!




Johannesberg grundades av Emanuella Carlbeck som nu har en staty i parken.

En mindre rolig syn under promenaden!

Alhagen, ett härligt grönområde mitt i stan. Här springs Parkloppet, spelas korpfotboll och firas Valborg.
Välkomna till Mariestad och njut!

Inga kommentarer: