fredag 3 september 2010

Besök hos frissan i morse!

Klockan nio i morse hade jag tid hos min frissa, Sara på Salong Självfallet. Det var dags för klippning och toning igen. Jag är inte så mycket för det där med de grå tinningarnas charm, i alla fall inte på mig själv. Vid sköljen i salongen ligger vårt golv från Alloc, Alloc Stone.
När hyresvärden skulle göra om deras toalett köpte han klinker hos oss, Itaca black i storleken 10x10 cm.

Nu är jag tillbaka i butiken efter en ledig fredagsförmiddag. Lite vardagslyx. Innan jag åkte till butiken besökte jag Mumma. Vi planerar en klassfest där (jubileum) nästa helg och behövde därför prata med Jocke Ebbesson om menyn, lunch och middag. Han fick en summa av mig och på fem minuter fick jag förslaget lunch lasagne, middag hemlig trerättermeny. Vad skönt med människor som gör livet enkelt för mig. Tack Jocke och Madeleine för fin service!
Nu är det dags att ta på sig arbetskläderna och jobba på. Tjugo kartonger med lagertapeter kom precis med Schenker så det är inte brist på sysselsättning.
Ikväll bänkar vi oss framför tvn med goda vänner och tittar på när Sverige slår Ungern.



Inga kommentarer: