onsdag 1 september 2010

Jag har lämnat "skutan" för idag!

Jag (Barbro) smet lite tidigare från jobbet idag. Lisa, Hilda och Carola klarar sig hur bra som helst utan mig. Det är en sorgens dag idag. Jag har skrivit på Hildas tjänstledighetsansökan så nu är det definitivt. Hilda slutar hos oss sista september och är tjänstledig t o m 1 april. Sen får vi se hur det blir men jag tvivlar på att hon tröttnar på Stockholm. Hilda ska jobba hos våra trevliga kollegor i Tumba och jag tror att hon kommer trivas bra där. Tråkigt för oss men sån´t är livet. Den här dagen har varit fylld av pappersarbete. Just nu snurrar det i hela huvudet på mig men det är sånt man måste göra också.

Dags att ägna sig åt familj och hemmet. Jag ska försöka göra en köttfärsgratäng med färskpotatis. Går det tror ni? Vi försöker! Därefter väntar dammsugning och tvätt. En riktig höjdarkväll!? Vad gör ni en helt vanlig tisdagskväll? Målar och tapetserar för fullt kan jag tänka mig!

Bilden i det här inlägget har ni som läser bloggen sett tidigare men jag tycker det är en så kul idé!

Inga kommentarer: