söndag 7 augusti 2011

Helgfirande vid sjön Viken!

Vi (Thomas och Barbro) fick en weekend i present när vi fyllde 50 år. Det var Mona och Jan-Erik som tidigare ägde Colorama Skövde som gav oss presenten. Det enda vi visste i går morse var att vi skulle anlända till deras sommarstuga vid sjön Viken absolut senast kl 11.30. När vi kom fram fick vi en god lunch, paj med kantareller, sallad och kall öl. Solen sken från en klarblå himmel. Efter lunchen var det dags att byta om till jeans och bekväma skor, packa ned badkläder och promenera iväg.



Vi skulle ta en kort båttur till Sätra och Bruksgården.




Där fick vi massage (första gången för mig och Thomas) och vi badade i bubbelkaren.



Efter en stund blev vi serverade kallt vitt vin. Efter trevligt umgänge var det dags för mat igen, god lax och potatissallad. Samtidigt som lunchen serverades började det blåsa upp en del men vi hade trevligt ändå. Vid ett tillfälle blåste det upp extra kraftigt och min papperstallrik blåste iväg och fastnade rakt i ansiktet på Thomas. Lax och potatissallad rann sakta ned i hans ansikte. Vi kunde inte göra annat än skratta. Synd att jag inte hade kameran framme. Svårt att hålla mig för skratt även när jag skriver om det. Ni skulle ha sett det!







Thomas flanerar runt på Sätra brygga. Det är en brygga som man egentligen inte får beträda eftersom den blivit svårt sargad av isen tidigare vintrar.




Jan-Erik Jacobsson, en av våra värdar.





Mona Jacobsson, vår andra värd. Vi har verkligen haft en fantastisk helg och vill passa på att tacka Jan-Erik och Mona. Mer rapporter kommer i nästa inlägg.




Inga kommentarer: