lördag 21 januari 2012

Lördag



Det händer en del både i Mariestad och i Sverige just nu. För ca en timma sen meddelade socialdemokraternas ledare Håkan Juholt att han avgår med omedelbar verkan. Vad händer nu?



I Mariestad är det inte så stora händelser men det snöar! Vi tycker nog att snön kunde ha kommit i december/januari, nu vill vi snart ha vår istället.



Butiken 15 kvadrat i vår stad kommer att stänga. Tråkigt tycker vi. En fin liten butik med massor av inredningsprylar säljer ut med 50% rabatt i dag och i morgon. Vi tycker det är tråkigt att de stänger men önskar dem lycka till med kommande projekt. Det kanske blir en ny butik framöver?



Hos oss, Colorama Stockholmsvägen,har det varit full fart hela dagen. Det är många kunder som har projekt på gång. I morgon har vi "vilodag" men på måndag öppnar vi som vanligt kl nio.



Jag (Barbro) har varit ledig och dag och ägnade förmiddagen åt lite shopping i vår stad. Det blev en hel del inköp (mer än vad jag hade tänkt). Jag besökte Back to denim och köpte lite "slapparkläder", dvs en collegetröja med sköna byxor till, hos Vero Moda hittade jag två svarta linnen, hos parfymaffären blev det en ny parfym, Lindex en svart tröja och hos Hemmakväll köpte jag dagens tidning. Mitt i min shopping ringde några kompisar och undrade om jag ville ta en fika på Mumma och det ville jag så klart. Det pratas en hel del om att man inte hittar så mycket i våra butiker i Mariestad men idag gjorde jag verkligen det. Jag avslutade min shopping med en blomma hos Blomsterhörnan. Snart går jag iväg och firar broder som fyller år!

Inga kommentarer: