fredag 16 mars 2012

Adjö till alla treetexväggar!

Alla treetexväggar är borta i Coloramahuset och de nya väggarna är på plats. Det händer så mycket med huset så jag tror att vi ska ordna en visning, ett event, inom kort. Ni måste verkligen få se hur mycket som händer. Idag har snickarna gjort ett stort hål i taket så att trappan ska få plats. Det var hur häftigt som helst att komma in i hallen och se ända upp till taket på andra våningen. Nu är det enklare att föreställa sig hur det kommer att bli. Jag blev så tagen att jag glömde att fota trots att kameran var med. I morgon kommer jag att fota och lägga ut bilder här på bloggen. Arkitekt Mattias Westelius, som hjälpt till med planlösningen av huset, kom till vårt hus efter att jag ringt honom. Vi behöver lite råd när det gäller väggarna vid trappan, räcken mm. Han är otroligt duktig och kommer med nya lösningar och tankar som man själv aldrig hade kommit på. Det är spännande att träffa människor från så många olika yrkeskategorier och få ta del av deras yrkesskicklighet.

Inga kommentarer: