lördag 12 maj 2012

Familjen Karlssons lördag

Det kommer massor av blommmor i Coloramahusets rabatter.
Bl a de här vackra, blåa pärlhyacinterna. 
Tulpaner dyker det upp lite överallt.
Inte min favorit idag!
Nu längtar vi efter frukten.
Klockan är redan halv fyra. Herregud vad fort tiden går. Vi i familjen Karlsson har haft lite olika sysslor för oss. Thomas har sovit eftersom han vaknade redan kl 5 i morse och kunde inte somna om. Istället åkte han till butiken och fixade en del papper och sen blev han som sagt trött. Emma har jobbat i butiken och jag (Barbro) har klippt delar av gräsmattan i Coloramahusets trädgård. Gräset var så högt och dessutom var det fuktigt så den där j-a gräsklipparen stannade med jämna mellanrum. Till slut gav jag upp och cyklade till ICA Oxen för att köpa god mat till familjen. ICA Oxen har börjat med en superbra grej - de exponerar ett recept och alla ingredienser som behövs till det på ett och samma ställe. I dag var det schnitzel, potatis och ostsås. Jag köpte hela kitet och åkte hem och lagade. En mycket uppskattad middag! Nu är man och dotter i stallet och jag kommer att bege mig till Coloramahuset igen för att klippa färdigt Solen skiner nu!

Inga kommentarer: