måndag 19 november 2012

Ingen uppkoppling på hela dagen!

Förlåt! Vi har inte haft internet på hela dagen på jobbet idag. Det pågår ombyggnation på vår bakgård och tyvärr råkade Skanska gräva av en kabel och inte vilken kabel som helst  utan internetkabeln. Vad fruktansvärt beroende vi är av internet. Jag (Barbro) har varit helt handfallen hela dagen. Jag har inte kunnat bokföra, läsa mail, betala fakturor, läsa vårt intranet inom Colorama, ja i stort sett gör vi allt via datorn.

Det värsta av allt, det kan dröja tre dagar innan det är fixat. Jag tycker det är ofattbart. Skanska berättade att förut var det så att de ringde till Telia när de grävde av en kabel och då kom de och fixade det. Nu har Telia lagt ut det jobbet på ett annat företag och då blir det så här. Det värsta av allt är att det nästan inte går att få tag i en talande person utan en mekanísk röst som talar om för mig vilka knappar jag ska trycka på. Till slut fick jag dock tag i en trevlig kille på Telia företag support som gav mig en viss information och hjälp. Dock kan jag känna att vi är på väg åt fel håll. Ska det verkligen vara så här att vi inte pratar med varandra?

Dagens slutsats är ändå - nyttigt att uppleva hur vi är beroende av tekniken. Rätt eller fel?

Inga kommentarer: