tisdag 5 juli 2011

En färghandlares morgon

Så här kan en morgon se ut för mig (Barbro), i alla fall idag. Jag tog bilen vid halv 8 till butiken. Egentligen är det onödigt att åka bil men jag har alltid så mycket grejor som ska med.




På med P3 för att lyssna på lite skvalmusik.




Första stoppet - Statoil för inköp av tidning, tuggummi mm.


Nästa stopp - "Kotorget" för att slänga tomglas och gamla tidningar.


Framme! Det här är lageringången till vår butik. När jag ser den så här på bild inser jag att det behövs en uppfräschning. Som tur är syns inte den här delen från kundentrén.



Väl inne i butiken är det dags att sätta på kopieringsmaskinen...



diskmaskinen...





kaffemaskinen...



lägga i växel i kassan och...



starta brytmaskinerna.



En stunds kontorsarbete innan Lisa och Caroline kommer. Då är det dags att öppna butiken och allt rullar igång. Vi har haft full fart nästan hela dagen.



Lunch på Mumma med Lennart Bergqvist, ordförande i Svensk handel och Madeleine Larsson, web & copy, för att diskutera Svensk handels hemsida. Det gjorde vi över en god Ceasarsallad.
Den fina krukan på bilden har Madeleine tillverkat.

Hon tillverkar även kakfat mm av återvunnet material. Finns att köpa på Mumma.



Nu är klockan redan fem och vi har inte hunnit med hälften av allt vi behöver göra. Bäst att köra på!



Inga kommentarer: