torsdag 10 januari 2013

Här sitter jag och tar igen mig!


En bild från i höstas där jag sitter och tar igen mig i en av våra miljöer samtidigt som jag pratar i telefon. Den här miljön är omgjord och vi visar en tapet med böcker på från Cole & Son på den här väggen men i morgon byts den igen. Det är viktigt att vi varierar oss och visar mycket av det vi har för er kunder. I dag har jag och Lisa flängt runt överallt känns det som för att fixa massor av grejor som funnits på vår "Att göra-lista". Vi började med ett besök hos Norlanders i Mariestad som säljer radio, tv, mobiltelefoner, vitvaror mm. Där köpte vi en tvättmaskin till Coloramahuset. Den vi köpte är vit och det fungerar inte så bra med den inredningen som Nimoverken ska montera upp i tvättstugan så när vi får maskinen ska fronten monteras av och levereras till Nimo för omlackering. Det måste ju matcha eller hur?

Därefter hälsade vi på Ingela Sandstedt, chef på Miovaruhuset i Mariestad, där vi lånade lite grejor till våra skyltningar. Dessutom köpte vi en "läcker grej" till Coloramahusets stora badrum. Även några pallar kom med hem till vårt fikarum.

Från Mio åkte vi till centrum och gågatan. Där har vi fått låna ett skyltfönster för att skylta under julen. Nu var det dags att ta bort julen där och lokalen kommer att hyras ut. Från skyltfönster till Vadsbolås där vi köpte titthål mm. Varför? Jo bankerna har slutat med konanthantering så i fortsättningen kommer vi få våra kontanter genom att beställa från Loomis och då levererar de växeln till butiken. Efter en besiktning hos oss ville de att vi skulle säkra upp med vissa produkter så det gör vi nu.

Innan allt det här var vi i Coloramahuset vilket vi skrev om förut. Arkitekt Mattias Westelius hälsade på och tittade hur vi förverkligat hans ritningar. Vi hoppas och tror att han var nöjd. Där träffade vi även rörmokare Ola Önnefors, målare Torbjörn, kakelsättare Curan och sníckarna Jansson och Borell från Thomas Byggare/Farmartjänst. Jag fick reda på att jag beställt alldeles för lite plåtar till golvskivorna i vilka golvvärmekabeln ska ligga. En lärdom - kolla en gång extra! Man lär sig hela tiden. Det är bara att lägga in en ny beställning.

I morgon är det dags att beställa golv från Berg & Berg och även att kontakta Svetsbolaget angående räcke till den nya trappan och trappa ned till källaren.

Inga kommentarer: