söndag 10 mars 2013

Söndagsledig

Söndag i Mariestad - soligt och kallt. I går åt vi middag tillsammans med goda vänner. Vi besökte Sill & Dynamit och blev serverade fantastiskt god mat. Här ser ni en av desserterna.
Här en annan mycket liten men god dessert.
Thomas njuter av mat och vin.

Birgitta, alltid lika glad. Hon är en trogen kund i butiken. Varje fredag tittar hon in i sin "närbutik".
I kväll ska vi fira att jag har fyllt år. Släkt och vänner kommer hit. Vi ska bjuda på köttfärssoppa, bröd och ost. Till kaffet bjuder jag på Silviakaka som jag har bakat på förmiddagen. Det är väldigt bra att leta recept hos Tasteline. Det känns som alla recept finns där och dessutom kan man ange hur många personer man ska laga/baka till och då ändrar sig måtten direkt. Perfekt!
Vaniljsocker - en av ingredienserna till kakans glasyr. När jag handlade i morse kunde jag inte låta bli att köpa den här asken med vaniljsocker, trots att den var dyrare. Asken är ju så fin!

Inga kommentarer: