måndag 13 maj 2013

En dag i mötets tecken!

En tuff måndag, eller tuff är väl att överdriva men ni vet hur det är när det har varit helg, telefonerna ringer, mycket att fixa efter helgen, beställningar ska göras, en del varor är restade, varor som är viktiga för kunden att de ska levereras så fort som möjligt osv mm.

Efter en hel del fixande redan tidigt på morgonen fick jag åka till Norlanders för att köpa en ny laddare till mobiltelefonen. Min telefon har varit död hela helgen men när Lisa laddade den med sin laddare funkade den igen. Med andra ord är vår laddare hemma inte av bästa kvalité. Nu har jag köpt en ny så vi hoppas att problemet är löst.

Eftermiddagen var fylld av möten. Klockan 14 kom Samir från Alcro för att gå igenom en del när det gäller Alcrofärg, både inomhus- och utomhusfärg, t ex Bestå och Pashmina. När klockan närmade sig 16 kom Mats som driver Colorama i Skövde. Vi hade ett gemensamt möte med en konsult som vi funderar på att anlita inför hösten. Intressant möte!

Direkt efter det att vi stängt butiken var det dags att åka till kommunhuset i Mariestad för att mötas inför Kultur- och Skördefesten i Mariestad. Jag var där i egenskap av ledamot i Mariestad handel. I höst kommer det att vara två stora event i Mariestad - Kultur- och Skördefesten och Speed Art Design. Missa inte vår stad i höst.

Nu äter jag en mindre exklusiv middag bestående av pasta och korv. Resten av familjen befinner sig i stallet där dottern tränar hoppning med sin häst. Jag förbereder morgondagen då jag ska åka till Colorama Hjo där jag tillsammans med kollegor ska bli mycket klokare när det gäller vårt datasystem Navet.

I butiken rullar det på för fullt. Vi demonstrerar spapooler, säljer utomhusfärg, tapeter, lackfärg, inomhusfärg, badrumsartiklar osv... I morgon träffar ni Lisa, Caroline och Frida i butiken. Jag är som sagt i Hjo. Missa inte alla nya tapetkollektioner som kommit in!

Inga kommentarer: