tisdag 11 juni 2013

Det blir en sen kväll - igen!

En sen kväll för min (Barbros) del igen. Direkt efter jobbet i butiken gick jag till Petrells Elaffär för ett styrelsemöte med Mariestads handel. Anna var värd och bjöd på räkmackor, god dryck, jordgubbar och glass. Vi hade ett bra möte och var hemma igen vid halv 10 - 10 men som vanligt har jag svårt att varva ned när kvällen blir sen så därför stannar jag uppe en stund i kväll, bloggar, tittar på CSI Navy och varvar ned. I morgon blir det lite sovmorgon för min del och ni träffar Lisa, Caroline och Hanna i butiken i början av dagen. Jag dyker upp vid 11-tiden. Vi har haft en mysig dag i butiken med många trevliga kunder. Vi säljer en hel del utefärg just nu och framför allt Demidekk Ultimate. Många kunder fixar sina uteplatser och då ligger Demidekk terrasslasyr först på försäljningslistan och som en god tvåa Jotuns uteolja, vattenbaserad.

Snart dags att sova för nu väntar en hel del nattvak. Dottern ska vara utkastare i år, en unik tradition i Mariestad. Det innebär EN HEL DEL uteliv under veckan och startar redan i morgon med fest på Stadshotellet i Mariestad. På fredag är det den stora dagen då studenterna springer ut från skolan och tågar till Karlsholme Folkets Park där släkt och utkastare väntar. Därefter cyklar utkastarna runt till studenternas hem, uppvaktar, sjunger och hissar. Mellan varven ska dotterns gäng mellanlanda hos oss. Det lär bli full fart hela dygnet!

Inga kommentarer: