torsdag 5 december 2013

Lite smått och gott!

Här sitter jag en sen kväll i december. I morgon är jag ledig och därför blir jag kvar uppe lite längre än vanligt. På tv diskuteras den svenska skolan, en nog så viktig fråga. Jag lyssnar och funderar kring synpunkterna som kommer fram i programmet men samtidigt flyger mina tankar iväg till mer ytliga ting såsom inredning. På bilden ovan ser ni en mycket gammal vedeldad tvättmaskin från Coloramahusets födelse. Vi kommer att fixa till den lite och sen placera den i det s k biljardrummet.
Fina vaser från min farmor och farfars förlovning. Min far föddes redan 1913 och farmor och farfar köpte de här vaserna när de förlovade sig vilket innebär att de borde vara från sekelskiftet. Jag älskar dem!
Prisad vare centraldammsugaren. Vilken uppfinning!
I Coloramahusets källare (rummet bredvid tvättstugan) har vi placerat ett linneskåp. Skåpet köpte vi på Kyrkornas Second hand i Mariestad för 500 kr. Vi kommer i nuläget behålla det som det är men när tid och kraft finns kommer vi kanske måla om det.
 
Trappan ned till källaren i Coloramahuset. Trappan är tillverkad av Svetsbolaget i Mariestad, stegen är tillverkade av Lennart Bolin, Steckmest & Pettersson och stegen är behandlade med Osmo dekorvax och Osmo hårdvaxolja från Welin & Co.
Nyinköpt lampa från Petrells Elaffär (Elkedjan) i Mariestad. Perfekt läslampa men jag köpte lite väl starka glödlampor. I morgon fixar jag nya.
 
Önskar er alla en god natt!
 
/Barbro
 
 

Inga kommentarer: