torsdag 20 mars 2014

En dag som ger hopp!

Under förmiddagen har jag medverkat i ett stort event i Skövde. Swedbank anordnade, tillsammans med Arbetsförmedlingen och kommunerna i regionen, en träff för arbetslösa ungdomar i åldern 18 - 24 år. Vi var över 100 företag som fanns på plats.
Här ser ni mitt lilla bord.
Jag hade med mig lite info om vår butik, om Colorama, om våra tjänster och visitkort från oss och även från Colorama Hjo då jag även representerade dem idag.
Efter ett litet föredrag av arbetsmarknadsministern, Swedbanks VD, kommunalrådet i Skövde och representant från Arbetsförmedlingen, fick vi ta del av ett fantastiskt inpirerande föredrag av en 27-årig kille från Stockholm. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad han heter men jag kan bara säga att hans föredrag lyfte hela gänget. Jag tror att alla ungdomarna kände sig peppade när han hade pratat klart. Jag återkommer med mer uppgifter om honom för han imponerade verkligen på mig och är värd all uppmärksamhet.
Efter föreläsningarna var det dags för "speed-dating". Ungdomarna fick fem minuter på sig att besöka varje företag och jag hade fullt upp nästen hela tiden. Många intresserade och väl förberedda ungdomar kom fram till mig och visade intresse för oss och vår verksamhet. Vi söker inte personal just nu men är beredda att ta emor praktikanter under tre månader vilket var huvudsyftet med den här dagen. Jag har massor av CV med mig hem. Tack alla härliga ungdomar för den här dagen. Ni ger mig hopp om framtiden!

Inga kommentarer: