söndag 23 mars 2014

En söndagskväll i mars

i
Söndag kväll den 23 mars 2014. Klockan närmar sig 19.30 och lugnet lägger sig efter en intensiv helg. I lördags var butiken öppen som vanligt. Jag, Caroline och Hanna arbetade tillsammans. Vår Bad och Kakelkampanj pågår och alla villor har fått ett utskick i veckan där vi presenterade massor av produkter till bra priser. Flera kunder kom in och var intresserade av badrumsmöbler, pedalhinkar, blandare, kakel mm. Även en hel del tapetkunder. Som alltid kul att jobba lördagar då kunderna är extra glada och avslappnade. Efter stängning var det dags för mig att gå in till vår granne och uppvakta på 50-årsdagen och sen var det fest hemma hos en kompis till oss som också fyllde år. Trevligt på alla ställen.

I dag har vi hälsat på vänner i Örebro som vill ha sitt badrum renoverat. En trevlig dag med goda vänner, lite jobb, god lunch och en sol som lyste på oss nästan hela dagen. Innan avfärden mot Örebro hann jag med lite trädgårdsarbete här hemma. Nu väntar egentligen tvätten på att bli struken men jag tror den får vänta förgäves. Det lockar mer med en bok, tv och tidningar. Egentligen borde jag fixa tvätten eftersom jag åker till Stockholm tidigt på torsdag morgon för att delta i Coloramas mässa, bolagsstämma mm men, men allt har sin tid.

På onsdag kommer en jätteleverans av färg till butiken. Massor av utomhusfärg ska packas upp så vi har kallat in extra personal. Nu börjar verkligen vår utomhussäsong. Det vi säljer mest av vid den här tiden, om solen skiner, är fasadtvätt, uteolja och terasslasyr. Titta gärna in så visar vi uppstrykningsprover på utomhusoljan och terasslasyren.

Inga kommentarer: