söndag 5 juli 2009

Det regnar i dag men men ska inte klaga...

Det regnar i Mariestad idag men man ska nog inte klaga. Ännu är jag inte sugen på snö och kyla. Vi hoppas att solen kommer snart igen men det gör inget om det blir LITE svalare än vad det varit de senaste veckorna. Det är tufft för alla som arbeter och alla gamla. Lagom är bäst tycker vi i Sverige.

Har varit på jobbet en sväng och fakturerat, betalt fakturor mm. Skönt att få undan lite så att Lisa inte drunknar i papper nästa vecka för jag har en vecka kvar på min semester.

När jag gick omkring lite i butiken i dag slog det mig vad mycket som händer på en vecka - golvbeställningar stod märkta på lagret, ny färg var beställd, tapeter beställda, måttbeställda mattor hade kommit, offerter var på gång, massor av post, nya toner behövs till skrivaren, täckpappen börjar ta slut, nya tapetkataloger har kommit, nya kunder har börjat handla en hel del till sina sommarstugor, fläktarna har gått sönder, reklamerats och nya har levererats mm mm mm. Det blir ALDRIG långtråkigt hos oss och det är nog det som är charmen.

Välkomna till oss på Colorama Stockholmsvägen i Mariestad!

Inga kommentarer: