måndag 6 juli 2009

En regnig tripp i Skaraborg!

En regnig dag i Skaraborg. Vi har därför varit ute på en liten biltur. Först på tur - Skövde. Jag (Barbro) har fått i uppdrag av vännerna att inhandla 50 årspresent till vår väninna som har stor fest på fredag. Jag försöker att handla det mesta i Mariestad för att gynna handeln här men det påsen innehåller finns tyvärr inte i vår stad. Vågar inte visa mer då jubilaren kanske är ute på bloggen.
Därefter blev det en tur till Hjo för att hälsa på vår kollega Janos som driver Coloramabutiken där. Han har installerat det nya kassasystemet och vi ville gärna få lite info om det. Det var tydligen inte så lätt. Hoppas barnsjukdomarna är borta när det är vår tur!
Vi åkte även till centrum och strosade lite i hamnen. Hjo är känt för sin rökta sik och det var många som handlade det. Vi stod över och gick istället in i butiken intill - Hem och hobby. Där finns det verkligen mycket inredningsprylar. Jag fastnade för vasen ni ser på bilden. Vi har ALDRIG vaser som passar de blommor vi får/köper, antingen är de för korta, för höga, för smala eller för breda. Den här känns perfekt och när prislappen visade 45 kr var det inget att tveka på.
Om ni funderar på att måla om ert hus - åk till Hjo och titta på alla vackra hus! Ring gärna på och fråga om kulören om ni gillar den. De flesta blir jätteglada att ni tycker om kulören och lämnar gärna ut receptet.
Kuddar, vasar, plädar, lampor, ljusstakar, ljus och allt annat smått och gott - det är det som skapar myset i ditt hem. Den här lampan kommer från Dansk design!


1 kommentar:

Lotta colorama Hjo sa...

Det hade vart kul att träffa er när ni besökte Hjo idag. Men jag har semester.Men jag ska åka ner en dag senare i veckan och just lära mig kassa-systemet. För när jag kommer tillbaka är både Carina och Janos på semester.På tal om hem&hobby så är min man smått "galen" på mig. Jag tillbringar nästan varje lunchrast på någon av deras butiker;)
Önskar er en fortsatt trevlig sommar:)