onsdag 24 februari 2010

Vi i villa


Vi i villa nr 2 2010 sidan 10-11, där finns en artikel som är rubricerad Badrum i etage. På en vägg har en randig tapet satts upp. DET ÄR INTE OK! Jag blir så ledsen när jag ser det i en svensk tidning. Reglerna är väldigt strikta när det gäller våtrum i Sverige.Både väggar och golv måste vara våtsäkra, dvs man ska följa de regler som finns. Däremot kan man tapetsera väggarna i en gästtoalett där det finns toalettstol och handfat men ej dusch eller bad. Då betraktas enbart golvet som våtrum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan.
Man borde utan problem kunna sätta upp en tapet i ett badrum/våtutrymme (självklart inte där man duschar) på väggar som först är spacklade med våtrums spackel, grundade och färdig strukna med våtrums färg innan. Då har man ett godkänt våtrums "skydd"
Nu har jag inte läst artikeln i vi i villa, men om det inte har förklarat vad som krävs innan man sätter en tapet så håller jag med om att sådana reportage inte borde publiceras.
Sen är det så att i Coloramas senaste inredningstidning, så finns det just ett reportage om en annan colorama medlem som har tapet i sitt badrum.. // Hälsningar ytterligare en colorama kollega som varmt följer er inspirerande blogg!

Barbro Colorama sa...

Hej
Det stod ingen förklaring därav min "upprördhet". Jag tror att Louise hade tapet i sin gästtoalett om jag inte minns fel.
Ha det bra från ett snöigt Mariestad