måndag 26 januari 2009

Kvällspromenad avrundad med besök hos vännina





















































Under min kvällspromenad, som jag kände mig tvungen att ta då jag under dagen haft stegräknare på mig och endast kommit upp till 3 000 steg och man bör ta ca 10 000 steg, tittade jag in hos en vännina som nyligen gjort om sin hall och dotterns rum.

När vi började gå runt i huset kom det fram att de gjort en hel del. Tvättstugan har fått ny färg på väggarna som ni kan se på första bilden. Då man har glasfiberväv på väggarna är det väldigt smidigt att måla om. Nu har de en ljust gul nyans där.
På väggen i trappan ned till gillestugan har de satt upp Zoo och Pim-pim mm i en glad samling. Kul!

Gästtoaletten lyses upp av en riktig klenod, en lampa av den kände designern Sigvard Bernadotte.

Dotterns rum har fått en grön fondvägg från Ecos kollektion Lotus, övriga väggar i en ljus kulör.

Slutligen hallen - min vännina bad mig komma hem till dem för ett tag sen för att ge råd om hallen. Då möttes man av massor av kläder och skor precis innanför dörren och till höger i hallen stod en stor bokhylla fylld med böcker. Jag gav dem rådet av frigöra väggen till vänster och till höger sätta in en garderob med skjutdörrar. De lydde mitt råd. Resultatet blev fantastiskt. På golvet la de Tarketts matta i klinkermönster och på väggen till vänster ser ni Eco Lotus i vinrött som matchar spegeln med guldram perfekt. Till höger kan man se den nya garderoben från IKEA som rymmer alla kläder man tidigare såg framme. Hallen ser dubbelt så stor ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej vad bra det blev, fina bilder
men tanten i spegeln kan man renovera henne eller färgsätta???

Anonym sa...

Hej

Jag vet inte riktigt hur det skulle gå till men inte är det en tant? Det ser ut som en kvinna i sina bästa år!