onsdag 6 februari 2013

Tåget är försenat!

God kväll till er alla!

Vi ber om ursäkt för vår frånvaro på bloggen idag. Det har varit fullt upp hela dagen. Nu är jag på väg till Malmö för att delta i ett möte under två dagar vid Coloramas huvudkontor. Resan till Malmö har varit lång och är inte slut än. När jag kom till Nässjö där jag skulle byta tåg var tåget försenat 1,5 timma. Trist att sitta och vänta. Jag som tyckte att jag var så klok när jag bokade biljett   en dag innan konferensen så att jag skulle vakna utvilad på hotellet i morgon. Här sitter jag nu på tåget och har säkert minst en timma kvar innan jag är framme. Så kan det gå! Vi hade det i alla fall riktigt trevligt vi "strandsatta" resenärer när vi satt och väntade på tåget. En var från Öland, en från Habo, en från Danmark och en från Lund.

Jag började den här dagen med styrelsemöte, Mariestad handel. Därefter åkte jag och Anders Norlander (som driver Norlanders i Mariestad) till Coloramahuset. Han tittade på vilken typ av tv som kan vara aktuell i huset och gick igenom alla tekniska nyheter. Det händer så mycket inom den branschen och ärligt talat hängde jag inte med fullt ut men vi kommer att besöka Anders butik för att titta närmare på vad vi kan behöva i huset.

Efter husbesöket åkte jag direkt till butiken där Lisa och Caroline var i full gång. Skatt och momsredovisning fixades och en del bokföring. Dessutom har vi bokat in en golvkampanj som startar v 10. En hel del varor strömmade in så det var fullt upp. Redan vid halv tre lämnade jag dem " i sticket" för att gå hem, packa lite och sen ta bussen till Skövde och vidare med tåg och som sagt, här sitter jag än på ett tåg ute i ingenstans. Vill vara framme NU!

/Barbro

Inga kommentarer: