onsdag 7 augusti 2013

Jag "smet" och lagar mat istället

Jag "smet" från butiken redan klockan 17 idag och lämnade Lisa och Hanna ensamma. Hoppas de har överseende med detta. Började redan kl 7 i morse så jag var lite mör. Efter ett besök på ICA Oxen är jag hemma och ska fixa mat till resten av familjen men solen skiner och det går lite trögt. Snart så... Ska köra ett säkert kort ikväll, viltlax, som jag hittat på Tasteline. Mycket gott och mycket enkelt. Ska inte göra det i den här fina grytan utan i en ugnsäker form. Ville ändå passa på att visa den fina grytan vi fick i julklapp av personalen. Den står nu i Coloramahuset och väntar på att användas.

På fredag är det dags för oss att fira av Frida som tar tjänstledigt för att börja plugga i vår huvudstad. En del av personalen drar iväg till Dillö på eftermiddagen och sen träffas vi hela gänget på kvällen på Statt i Mariestad och äter grillbuffé! Tråkigt att Frida slutar men kul att hon vill plugga.

Inga kommentarer: