Har ni läst Aftonbladet i kväll? Där finns en artikel med rubriken: "Stjärnorna talar om vem du är. Kändisinredning blir allt populärare - och vi väljer referens med omsorg"
Artikeln handlar om att vi börjat dekorera våra hem med kändisar. Genom ikonerna vill vi förtydliga vilka vi är menar trendexperten Stefan Nilsson. En stiliserad bild av Audrey Hepburn eller en av Jimi Hendrix? Det ger en bild av vem du är och vad du gillar. Enligt Stefan Nilsson blir det allt viktigare för oss att just visa vilka vi är och det gör vi ofta med olika metoder t ex med produkter. Det hör i hop med att vi vill vara individer, inte som alla andra. Vi letar efter saker som bekräftar oss och skiljer ut oss. När alla gillar Charlotte Pirelli vill vi inte ha henne på väggen. När det blir för kommersialiserat så urholkas det. Vi vill vara unika i våra val.
Om man har den här mannen på väggen - vem är man då månntro?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar