torsdag 29 oktober 2009

Nu har vi kvinnor "tagit över" omklädningsrummet!

Under vår butik finns ett stort omklädningsrum med dusch och toalett samt en matrumsdel med pentry. Målarna byter om där och sen några veckor tillbaka har vi kvinnor i butiken valt att flytta vårt klädombyte från en trång toalett till herrarnas utrymme. Hur populärt det är vet vi inte riktigt men vi trivs bra. Ovan ser ni Viktor Torstenssons skåp, vår målare som även är hockeyspelare i Bois. Han hejar på HV och då har naturligtvis hans målarkompisar målat hans skåp i Färjestads färger. Kul - eller hur? Våra skåp är verkligen inte fina och egentligen ska jag inte visa dem - vi som har måleri och färgbutik - men är det inte så det brukar vara? Skomakarns barn...
Vi har i alla fall tagit ned en liten vikvägg som Frida tapetserat med Eco line. Bakom den kan vi lugnt byta om utan att synas. Lite piff kan behövas (och vi är inte klara än med piffandet men det vet de inte om).

Hilda och Lisa har bytt om efter jobbet idag. De ser verkligen glada ut och det är helt otroligt. Jag och Thomas har varit på konferens i Skövde större delen av dagen, Caroline fick åka hem efter halva dagen (sjuka barn) och ett nytt datasystem som ska trimmas. Vad glad jag är att vi har den här underbara personalen. Har ni något tips på hur vi kan belöna dem? Rolig fest? Resa? Kom med idéer!


3 kommentarer:

Anneli sa...

Ett Spa-besök kanske?

Barbro Colorama sa...

Hej Anneli
Har du något förslag på var i så fall?

Anneli sa...

Jag har inte varit på så många spa-resor själv, men jag kan åtminstone rekommendera Varberg Asia Spa.