måndag 19 oktober 2009

Teknikens under!



Vilken dag! När jag kom till jobbet i morse såg jag att vår kopieringsapparat inte fungerade. Det var ett felmeddelande - koppla bort strömmen felkod Z5570. Jag kopplade nog bort strömmen femton gånger utan resultat. Det var bara att ringa Corporate och efter några timmar kom vår reparatör. Vad tror ni han gjorde? Han flyttade några lådor med nya datorer och tillbehör som vi ställt väldigt nära skrivaren och då funkade den igen. Vi hade "bromsat" skrivarens "naturliga" väg! Ja gud vad pinsamt. En reparatör kommer och det räcker att han flyttar några lådor. Dessutom var det lådorna som innehåller vårt helt nya datasystem som kopplas in nästa vecka. Vi har haft fullt upp att identifera dessa lådor mot vår beställningslista. Det som står på lådorna stämmer inte riktigt med verkligheten. Puh! Som tur är ska Elektronikhuset i Mariestad hjälpa oss att koppla in det hela annars vet jag inte hur det skulle gå. Teknikens under!
Dagen blev dock bättre. Vid 16-tiden fylldes hela butiken med tapetsugna kunder och vi hade fullt upp. Dagen avslutades med ett färgsättningsuppdrag för mig och Lisa. Vi kan inte klaga på att jobbet blir enformigt - snarare tvärtom!
Sov gott!

Inga kommentarer: