onsdag 13 januari 2010

Målarmästare Thomas fyller år - igen!

I dag fyller Thomas 49 år och vi har firat lite tillsammans med släkt och vänner. Nu när alla gäster har gått, diskmaskinen står och brummar, familjen har lagt sig, slår det mig att det är över ett år sen vi började blogga, närmare bestämt i december 2008. Tiden går otroligt fort. Året som har gått har varit händelserikt. Vi lär oss nytt hela tiden och försöker att utveckla vår verksamhet löpande. Det är en spännande bransch vi arbetar inom.

I dag har det varit en riktigt bra dag på många sätt. Vi har hunnit med mycket som vi borde gjort för länge sen. Visst är det skönt att bocka av de där "surdegarna" som man länge lagt åt sidan för man inte haft någon riktigt bra lösning på? För vår del handlar det mycket om det nya datasystemet och bokföringen. Hur gör jag med detta? Vem kan svara mig? Väntar tills i morgon så får vi se...osv. Nu är mycket avklarat och det känns skönt.

Härliga kunder idag som renoverar för fullt. Många är tacksamma för tips och råd. Vi försöker alltid att ha så mycket kunskap som möjligt om våra produkter vilket gör det enklare för oss att hjälpa kunderna.

Det roligaste nu är att vi håller på att färdigställa garaget som kommer att bli badrumsutställning. Jag nämnde det tidigare i bloggen. Arbetet rullar på otroligt bra just nu. Dessutom ska vi försöka bli klara med skylten men det tar lite längre tid än vi tänkt då vi ska måla om en hel del möbler mm. Vi hoppas att målarna kan sätta upp tapeten i skylten i morgon i alla fall.

2 kommentarer:

Julia K sa...

Hallo hallo!
Tentan är en hemtenta som ska vara inne imorgon och jag har fortfarande minst två hela sidor att fylla, suck! Semletårta lät inte helt fel det, du får hälsa så mycket och gratta Thomas(i efterskott) från mig :)
Kramkram

Anonym sa...

Grattis till målarn nu är du snart lika gammal som mig Kram Bettan